Palveluneuvoja vastaa hoitopaikan valintaa koskeviin kysymyksiin

Tampereen yliopistollinen sairaala, Tekonivelsairaala Coxa, Tays Sydänsairaala sekä potilashotelli Norlandia Care tarjoavat erikoissairaanhoidon valinnanvapautta tukevaa neuvontapalvelua. Palveluneuvoja neuvoo ja ohjaa potilaita tai heidän läheisiään, jotka harkitsevat hakeutumista hoitoon Taysiin, Coxaan tai Sydänsairaalaan tai majoittumista potilashotelliin osana hoitojaksoaan.

Palveluneuvoja tarjoaa ohjausta ja neuvontaa palvelutarjonnasta silloin, kun potilaalla on todettu kiireettömän erikoissairaanhoidon tarve. Palvelemme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Palveluneuvojalta saa Taysia ja yhtiöitä koskevaa tietoa erityisesti

  • Valinnanvapauden käyttämisestä erikoissairaanhoidossa
  • Hoitoon pääsystä
  • Palveluvalikoimasta
  • Lähetekäytännöistä
  • Kustannuksista
  • Asiakastyytyväisyydestä
  • Potilashotellin käyttämisestä osana potilaan hoitoa.

Palveluneuvoja vastaa potilaiden ja heidän läheistensä kysymyksiin sekä puhelimitse että sähköisesti.

Puhelinaika numerossa 03 311 67000 on arkisin kello 9–11 ja 12–14. Palvelu maksaa normaalin puhelinmaksun.

Sähköisesti palveluneuvojalle voi lähettää kysymyksiä sekä verkkosivulta Valinnanvapaus.fi että sähköpostilla palveluneuvonta(at)tays.fi. (korvaa (at) @-merkillä). Sähköisesti lähetettyihin kysymyksiin vastataan viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

Neuvonnassa ei ole käytössä potilastietoja eikä yksittäisen henkilön terveydentilaa koskeviin asioihin voida vastata sähköisesti. Palveluneuvoja ei myöskään anna terveysneuvontaa tai ohjeita sairauksien hoitoon.