Henkilötietojen käsittely asiakaspalautejärjestelmässä
Rekisterin nimi
Asiakaspalautteet
Rekisterinpitäjä
Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
PL 2000, 33521 Tampere
Rekisterin vastuuhenkilö
Vastuualuejohtaja Päivi Järvinen
Palvelukeskus, henkilöstö- ja asiakaspalvelut
Rekisterin yhteyshenkilö
Niina Isotalo, palveluesimies
Puhelin: 050 575 5890
Sähköposti: etunimi.sukunimi@pshp.fi
Rekisterin varayhteyshenkilö
Sari Anttila, suunnittelija
Puhelin: 044 472 9445
Sähköposti: etunimi.sukunimi@pshp.fi
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Järjestelmällä kerätyn tiedon liittäminen asiakkaaseen, joka on antanut saamastaan palvelusta palautetta. Kerätyt henkilötiedot mahdollistavat asiakkaan antamaan asiakaspalautteeseen vastaamisen.
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste
Suostumus
Rekisterin tietosisältö ja henkilötietoryhmät
Asiakkaan antama palaute, joka voi sisältää yksilöityjä tietoja asiakkaasta ja asiakkaan antamat yhteystiedot. Tietojen saanti rajattua.
Säännönmukaiset tietolähteet
Palautetta kerätään sähköisellä palautejärjestelmällä ja paperisilla palautelomakkeilla.
Tietojen säännönmukaiset luovutukset
Tietoja ei luovuteta.
Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä.
Rekisteritietojen säilytys ja suojaus
Sähköiset tiedot säilytetään 5 vuotta palautteen jättämisestä palautejärjestelmä Analysticassa, palveluntarjoajan pilvipalvelussa Suomessa.
Paperiaineisto säilytetään 2 viikkoa asiakaspalvelukeskuksessa.
Rekisteritietojen suojauksen ja tietoturvan toteutus
Tietoverkkojen ja järjestelmien suojaus, tilaturvallisuuden varmistaminen ja kulunvalvonta, hallittu käyttöoikeuksien myöntäminen ja tietojärjestelmien käytön valvonta sekä riskienhallinta.
Tietojen suojauksesta, säilyttämisestä ja hävittämisestä vastaa rekisterin yhteyshenkilö.
Tarkastusoikeus
Mikäli rekisteröity haluaa tarkastaa, mitä tietoja hänestä on rekisteriin tallennettu, hänen tulee toimittaa kirjallinen, omakätisesti allekirjoitettu tarkastuspyyntö rekisterin yhteyshenkilölle. Tietojen tarkastus toteutetaan henkilökohtaisella käynnillä yhteyshenkilön kanssa sovittuna ajankohtana tai kopioina pyydetyistä asiakirjoista.
Tiedon korjaaminen
Pyyntö rekisteriin tallennettujen tietojen korjaamisesta tulee lähettää kirjallisesti, omakätisesti allekirjoitettuna rekisterin yhteyshenkilölle. Korjauspyynnön tulee sisältää tiedot siitä, miksi ja miten tietoja halutaan korjata. Päätöksen tietojen korjaamisesta tekee rekisterin vastuuhenkilö.