Tiedote eri kulkuvälineillä saapumisesta kehitysvammapoliklinikalle

Kehitysvammapoliklinikan palvelut perustuvat kehitysvammaisten erityishuollosta annettuun lakiin ja ovat asiakkaille maksuttomia. Tämän vuoksi kehitysvammahuollon palveluiden saamiseksi välttämättömät matkat korvataan soveltuvaa halvinta kulkuvälinettä käyttäen (oma auto tai julkinen liikenneväline).

Taksin käyttö on sallittu, mikäli siihen on erityinen tarve esim. asiakkaan liikuntarajoitteen, käyttäytymisen haasteiden tai muun perustellun syyn vuoksi. Tällöin aikaa varattaessa tai ennen vastaanotolle tuloa on pyydettävä lupa sekä maksusitoumus taksin käyttöön kehitysvammapoliklinikan sosiaalityöntekijältä. Taksin maksusitoumuksen saa ilmoittautumistiskiltä poliklinikalle saavuttaessa.

KELA-taksilla tai ns. sote-taksilla ei kehitysvammahuollon palveluihin voi saapua.

Julkisten liikennevälineiden kustannukset korvataan täysimääräisesti kuitteja vastaan. Oman auton käytöstä maksetaan korvausta 20 senttiä kilometriltä. Korvaus maksetaan suoraan pankkitilille, joten matkalaskuun tarvitaan tilinumero.

Sosiaalityöntekijät tavoittaa soittoaikoina maanantaina kello 12–14 ja torstaina kello 8–10.

• Marjaterttu Kaisko, Pirkanmaan läntiset kunnat: Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kihniö, Nokia, Parkano, Pirkkala, Ruovesi, Sastamala, Virrat, Ylöjärvi
  • Mirka Nurminen, Pirkanmaan itäiset kunnat: Akaa, Juupajoki, Kangasala, Urjala, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Orivesi, Pälkäne, Valkeakoski, Vesilahti
  • Tampere: Asiakkaiden sukunimen alkukirjaimen mukaan

Kiireellisissä tapauksissa neuvoa voi kysyä osastonsihteereiltä:

• Sirpa Rauhala 03 311 67921
  • Virve Home / Jane Rytilahti 03 311 67920