Sähköisen asioinnin palvelu OmaTays

OmaTays on uusi, sähköinen asiointitapa potilaan ja Taysin välillä. OmaTaysissa näet muun muassa omat ajanvarauksesi ja voit täyttää sähköisiä kyselyitä. Palvelun käyttö on maksutonta. OmaTaysissa ei näy potilaskertomustekstejä.

Kirjaudu tästä OmaTaysiin

Miten palvelu otetaan käyttöön?

Voit kirjautua palveluun ja ottaa sen käyttöön pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Palvelu toimii nettiselaimella ja skaalautuu hyvin kaikille mobiililaitteille.

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla sinulta kysytään suostumusta sähköiseen asiointiin. Sen jälkeen voit tarkistaa yhteystietosi, täydentää tai korjata puhelinnumerosi ja antaa sähköpostiosoitteesi. Näitä tietoja tarvitsemme, jotta voimme jatkossa asioida kanssasi sähköisesti.

Mitä voin tehdä OmaTaysissa?

OmaTays auttaa sinua, jos olet saanut kutsun Taysiin tai sinulla on parhaillaan hoitosuhde meille:

  • Näet lähimenneisyydessä olleet ja tulevat ajanvarauksesi sairaalan hoitoyksiköihin.
  • Näet Taysista tehdyt laboratoriopyynnöt.
  • Voit asioida alle 10-vuotiaan lapsen puolesta, tarkastella hänen ajanvarauksiaan ja täyttää hoitoon liittyviä kyselyjä.
  • Varatun ajan vaihtaminen on mahdollista useassa eri yksikössä.
  • Uuden ajan varaaminen on mahdollista Kuulokeskuksen laitehuollon palveluihin.
  • Voit täyttää hoitoon liittyviä kyselyitä.
  • Syövänhoidon verkkopoliklinikan käyttö syövänhoidon asiakkaille.
  • Voit siirtyä Omakantaan katsomaan hoitotietojasi.
  • Voit käydä kiireettömiä hoitokeskusteluja hoitavan yksikkösi kanssa, jos yksikkö on mukana kokeilujaksolla.

OmaTaysin palveluja otetaan käyttöön vaiheittain eri yksiköissä. Vuonna 2019 palvelut laajenevat mm. seuraavasti:

  • Voit täyttää yhä useampia kyselyitä sähköisesti.
  • Näet magneetti- ja tietokonetomografiatutkimusten ajanvaraukset.
  • Voit asioida yli 18-vuotiaan puolesta.
  • Voit antaa biopankkisuostumuksen.
  • Voit ottaa käyttöön hoitoosi liittyvät verkkopoliklinikat.

Täytäthän esitietokyselyn

Moniin hoitoprosesseihin liittyy esitietokysely, joka oli aiemmin saatavilla vain paperisena. Nykyään suuri osa esitietokyselyistä on sähköisenä OmaTaysissa. Suosittelemmekin, että käytät paperisia versioita vain, jos sähköinen asiointi ei ole mahdollista. Näin antamasi tiedot tallentuvat suoraan järjestelmään, ja ovat ammattilaisen käytössä jo ennen vastaanottokäyntiä.

Huomaathan, että sähköisen kyselyn täyttäminen on mahdollista vain silloin, jos ammattilainen on lähettänyt sen sinulle OmaTaysissa.

Oletko jo käyttänyt OmaTaysia?

Kuulemme mielellämme kokemuksiasi OmaTaysin käytöstä. Anna palautetta tai kerro kehitysehdotuksesi OmaTaysin parantamiseksi.

OmaTaysin palautelomake